بهره گیری از روانشناسی رنگ ها در طراحی داخلی مغازه ها

تا حالا به این فکر کردین که نحوه چیدمان داخلی مغازه چقدر می تونه در جذب مشتری موثر باشد؟ و چون این طراحی داخلی مغازه، اولین چیزیه که مشتری با اون روبرو میشه، خیلی خیلی مهمه؟

امروز تصمیم داریم شما رو با جدیدترین متدهای طراحی داخلی مغازه که در همه جای دنیا اجرا میشه، آشنا کنیم…

همانطور که می دانیم، هدف اصلی از دکوراسیون و چیدمان داخلی مغازه، جلب رضایت بازدیدکنندگان و در نتیجه افزایش خرید است.

حتما شما خودتان بعنوان خریدار به مغازه های بسیاری مراجعه نموده اید و یقینا مشاهده نموده اید که اولین نکته ای که مشتری را به سمت یک فروشگاه هدایت می کند، طراحی و دیزاین آن مغازه است.

امروزه با گسترش علم روانشناسی می توان به تاثیر چشم گیر رنگ ها در ذهن افراد مختلف پی برد.

اهمیت رنگها در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه ها تا آن حدی است که تنها با رعایت نکات مربوط به روانشناسی رنگ ها، می توان موجب چندین برابر شدن آمار بازدید از فروشگاه ها و در نتیجه خرید بیشتر شد.

در این متن سعی نموده ایم تا به تاثیر رنگ های مختلف در ذهن افراد بصورت مجزا بپردازیم.

در واقع هر رنگ پیامی را به مخاطب القا نموده و به نوعی ذهن مخاطب را درگیر می کند.

تاثیر رنگ می تواند آرامش بخش و یا استرس زا باشد.

برای اینکه متن خیلی طولانی نشود و حوصله شما را به سر نیاورد، سعی می کنیم مفهوم هر رنگ و تاثیر آن بر مغز انسان را بصورت اجمالی بیان کنیم.

رنگ آبی: این رنگ، رنگ اعتماد و آرامش است. در شغلی که اعتماد مشتری برای شما بسیار مهم است، حتما در طراحی داخلی از رنگ آبی استفاده نمائید.

رنگ قرمز: شور و اشتیاق و انرژی را در مخاطب ایجاد می کند. این رنگ نشانه تصمیمات سریع و قاطع است و مناسب ترین رنگ برای تحریک و جذب مشتری است.

رنگ بنفش: انرژی رنگ قرمز و نیز آرامش رنگ آبی را توام با هم دارد. این رنگ برای مغازه هایی که محصولات لوکس می فروشند، مناسب است.

رنگ صورتی: رنگی است جذاب، زیبا و لطیف که برای مشاغلی که با خانم ها ارتباط دارد، بسیار مناسب است.

رنگ زرد: این رنگ که رنگ آفتاب است، پر از امید و انرژی و شادیست. رنگ روشن زرد برای استفاده در دیزاین داخلی به مخاطب حس خوبی را القا می کند.

رنگ نارنجی: شور و نشاط و هیجان قرمز و شادابی زرد را با خود دارد. مشاغلی که با جوان ها سر و کار دارند می توانند از این رنگ بهترین استفاده را بکنند.

رنگ سبز: نشانه طراوت و شادابی و سمبل رشد و باروری و امید است. این رنگ برای محصولات بهداشتی و طبیعی بسیار مناسب و کاربردی است.

حال که با تاثیر انواع رنگها در ذهن افراد آشنا شدیم، می توانیم با رعایت اصول مربوط به رنگ ها، آمار بازدید از مغازه ها و در نتیجه خرید و فروش بیشتر را شاهد باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما