ویژگی های یک فروشنده موفق

عوامل بسیاری در پررونق بودن یک کسب و کار نقش دارند، که یکی از این عوامل، داشتن یک فروشنده موفق و کارآمد می باشد.

چنین فروشنده ای، علاوه بر اینکه فروش بیشتر و بهتری دارد، سبب جلب رضایت مشتریان و همچنین بهتر و ارزشمندتر شناخته گردیدن یک برند می شود.

در ادامه به ذکر چند مورد از مهمترین مشخصه های یک فروشنده موفق می پردازیم:

۱. یک فروشنده موفق توانایی شناخت مشتری ایده آل را دارد و لذا می تواند مشتری های ایده آل را تبدیل به خریدار نموده و در نتیجه در فرآیند فروش موفق عمل نماید.

علاوه بر آن، یک فروشنده موفق، برای اینکه بتواند در فرآیند فروش، موفق تر عمل نماید، اقدام به تحقیق و کسب اطلاعات در مورد مشتری می نماید که این تحقیقات سبب می شود که فروشنده از قبل آمادگی پاسخ به پرسش های احتمالی مشتری را داشته و بتواند تمامی چالش های مربوطه را پیش بینی نماید.

۲. یک فروشنده موفق، اطلاعات کافی در رابطه با محصول مورد ارائه خود دارد. و با توجه به شناخت کاملی که از محصول خود دارد، می تواند به طور دقیق و شفاف به تمام سوالات مشتری در رابطه با محصول مورد نظر پاسخ داده و او را راهنمایی نماید و در نتیجه چنین فروشنده ای می تواند از این طریق در فرآیند فروش بصورت حرفه ای و موفق عمل نماید.

۳. یک فروشنده موفق، در برخورد با رخدادهای گوناگون، براساس منطق عمل می کند نه احساسات و این منطق در اثر تجربه کاری مفید و نیز مطالعات گسترده در زمینه فروش بدست می آید.

۴. یک فروشنده موفق، کاملا شرایط مشتری را درک می کند و توانایی این را دارد که خود را در جایگاه مشتری قرار داده و از دید او به مسائل بنگرد.

در واقع هدف چنین فروشنده ای، کمک به مشتری در انتخاب بهتر محصول است و نه فروش محصول خویش به هر قیمتی.

چنین فروشنده ای زمانی خود را در امر فروش موفق می داند که بتواند رضایت قلبی مشتری را کسب نماید.

از دید این شخص، یک فروش موفق، با خرید محصول توسط مشتری پایان نمی یابد. بلکه فرآیند یک فروش موفق بگونه ای است که بتواند تا بعد از اتمام فروش نیز ادامه داشته باشد.

و چنین فروشنده ای همیشه آمادگی این را دارد تا با تجربیات پیش آمده برای مشتری در رابطه با محصول آشنا شده و از نظرات او بهره مند گردد. تا اینکه بتواند از بین این نظرات، راه حل هایی پیدا کرده و از بین این راهبردها در فرآیند هایی با شرایط مشابه استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما