دلایل اهمیت مجتمع تجاری ایران زمین و چرایی آن

در این مقاله سعی نموده­ ایم تا شما را با مجتمع تجاری ایران زمین واقع در شهرستان خوی که دومین شهر مهم استان آذربایجان غربی می ­باشد، آشنا نمائیم. این مجتمع به چند دلیل از اهمیت ویژه­ای برخوردار است. یکی از این دلایل قرار گیری آن در مهم­ترین نقطه خوی از لحاظ توریستی و تجاری، یعنی چهارراه مرکزی شهر می­ باشد. مرکز شهر خوی بدلیل دارا بودن از راههای ارتباطی ویژه ­ای که با تمام نقاط  شهر از جمله مکان­ های توریستی دارد، همواره از اهمیت ویژه­ای برخوردار بوده است.

این مکان بدلیل تاکسی رو بودن و همچنین دسترسی داشتن به وسایل حمل و نقل عمومی، همواره مورد توجه مسافران و نیز مردم شهر قرار گرفته است.

مجتمع ایران زمین علاوه بر داشتن امکانات فراوان رفاهی و تجاری، دارای دو درب ورودی اصلی و نیز یک درب ورودی فرعی می­ باشد که درب­ های اصلی آن مشرف به خیابان شریعتی و میدان مرکزی و درب فرعی آن نیز به سمت کوچه ایرج میرزا در خیابان امام است. که این مورد به تنهایی به اهمیت و ارزش مکانی این مجتمع بسیار می­ افزاید.

دلیل دیگر اهمیت ویژه این مرکز تجاری این است که این مجتمع در شهری واقع گردیده که هم مرز با ترکیه بوده و نسبت به سایر شهرهای همسایه، کوتاه­ ترین فاصله را تا مرزاین کشور دارد.

بدلیل اینکه کشور ترکیه چند سالیست که از لحاظ توزیع محصولات برند از جمله پوشاک مارک دار، بسیار مورد توجه شهروندان خویی و نیز مردم کل ایران قرار گرفته  است، لذا اهمیت ارتباط مراکز تجاری فعال در حوزه برندینگ با این کشور در هر زمان، بیش از پیش احساس می­ گردد.

از آنجائیکه مجتمع ایران زمین خوی از ابتدا با رویکرد و نگرش حمایت از فعالیت ­ها و مشاغل برند محور، آغاز به کار نموده است لذا می ­توان به لزوم توجه ویژه به این مجتمع و خدمات مورد ارائه­ اش پی برد.

دست اندرکاران این مجتمع سعی نموده ­اند تا با لحاظ نمودن تمام استانداردهای ایمنی مورد نیاز در ساخت یک مرکز تجاری، محیطی امن و رضایت بخش فراهم نمایند تا تمامی بازدیدکنندگان اعم از شهروندان خویی و نیز مردم کل ایران و حتی کشورهای همسایه، بتوانند با رضایت خاطر از این مکان خرید نمایند.

علاوه برآن وجود خدمات متنوع رفاهی از قبیل دارا بودن از چندین رستوران و پارکینگ و آسانسورهای با ظرفیت بالا و پله برقی­ های سریع و ایمن سبب شده است تا بازدیدکنندگان بیشتر تمایل به دیدار از تمام قسمت ­های این مجتمع داشته باشند.

این مجتمع تجاری علاوه بر اینکه دارای امکانات ویژه رفاهی بوده و همچنین از بهترین و مجهزترین مصالح روز دنیا در ساخت آن استفاده شده است، ویژگی منحصربفرد دیگری نیزدارد که به جذابیت­ های آن افزوده است و آن برخوردار بودن از یک روف گاردن بسیار زیبا می­ باشد.

این روف گاردن بدلیل اینکه چشم ­انداز بسیار زیبائی دارد و از آن می­ توان تمام نقاط شهر را تماشا نمود، جزو مواردی است که نمی­ توان به سادگی از آن چشم پوشی نمود و بدلیل اینکه شهرستان خوی تاکنون شاهد هیچ روف گاردنی در هیچ ساختمانی نبوده است، لذا می­ توان پیش ­بینی نمود که تا چه اندازه مورد توجه مردم و بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. فضای این روف گاردن آن قدر زیبا و جذاب است که علاوه بر اینکه می ­توان از تماشای فضای سبز و نیز درختچه­ ها و گل­ های زیبای آن بهره­ مند گردید، می­ توان هر نقطه از شهر را که می ­خواهی ازفراز آن تماشا نمایی.

مکان­هایی مانند تپه شهداء، مقبره، ساختمان شهرداری قدیم و دیگر بناهای قدیمی شهر که در بین مردم شهر خوی از اهمیت ویژه­ای برخوردارند، به راحتی از این بالا قابل مشاهده ­اند.

استفاده این مجتمع از امکاناتی چون چیلرهای هواخنک، فیلترهای هپا در دستگاه های تصفیه هوا، اگزاست فن، مشعل­ های ریلوی ایتالیا، هواساز و… در این مجموعه تنها با این هدف صورت گرفته است تا بازدیدکننده از اینکه این مکان را برای خرید انتخاب نموده، احساس رضایت داشته و بتواند تفاوت ­ها را تشخیص داده و با اختیار و اراده خود مکان مورد نظرش برای خرید را انتخاب نماید.

امید است توانسته باشیم با این نوشتار، به معرفی مجتمع ایران زمین خوی و چرایی اهمیت آن هرچند بصورت اندک پرداخته باشیم، بطوریکه خوانندگان این سطور بتوانند با شناخت امکانات و خدمات این مرکز بتوانند اقدام به مقایسه آن با دیگر مراکز نموده و خریدی همراه با امنیت را در شهر دارالمومنین خوی تجربه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما