خوی شهری با تاریخ شش هزار ساله…

شهرستان خوی بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان استان آذربایجان غربی بعد از مرکز استان بوده و دومین شهر مهم استان آذربایجان غربی به حساب می‌آید که با وسعتی بالغ بر ۵۵۴۸ کیلومتر مربع در شمال غربی‌ترین نقطه ایران و آذربایجان و در مرز کشور ترکیه واقع شده‌است. مرکز این شهرستان، شهر خوی است که با پهنه ­ای حدود ۳۰ کیلومتر مربع در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است. خوی در دشتی وسیع و محصور در بین کوه ­های سر به فلک کشیده واقع شده و به همین جهت نیز به «خوی چوخورو» مشهور گشته‌است.

خوی یکی از قدیمی‌ترین مراکز تمدن در شمال غرب ایران است و بازار تاریخی خوی اوج تمدن شهرنشینی و شهرسازی در دوره اسلامی است. خوی با قدمتی ۶ هزار ساله و قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم دارای تاریخ و تمدن پرفراز و نشیب، شاهد وقایع تاریخی مختلفی بوده‌است. خوی با این پیشینه تاریخی و فرهنگی، مدفن بسیاری از بزرگان تاریخ ایران زمین می‌باشد.

 به دلیل جایگاه والای این شهر از لحاظ تاریخی و فرهنگی، کوشش نموده ­ایم تا مجموعه­ ای از عکس ­های تاریخی این شهر را گردآوری نموده و در معرض دید علاقه ­مندان به این شهر زیبا نماییم. در ادامه توجه شما را به تماشای این تصاویر ارزشمند جلب می­ کنیم.

برای تهیه این تصاویر قدیمی از منابع زیر استفاده شده است:

http://www.khoy-ag.ir/fa/wagov/aboutkhoy

پیج اینیستاگرام khoy-history@

پیج اینیستاگرام khoy.ir@

پیج اینیستاگرام khoy-com@

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما