تاثیر طراحی لوگو در بهبود فروش و کسب و کار

با توجه به اینکه امروزه شرکت‌های تولیدی و خدماتی بسیاری در زمینه تولید یک کالا دست به تبلیغات می‌زنند، لذا تسخیر اذهان مشتریان با یک ترفند و تکنیک خاص ضرورت دارد. در واقع صاحبان بنگاه‌های اقتصادی برای برقراری ارتباط با مشتریان و مصرف کنندگان، نیازمند روشی هستند تا به وسیله آن بر رقبا پیشی بگیرند. ابزارهای زیادی از سوی شرکت‎ها برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‎گیرد مثلاً چاپ بنر، کاتالوگ، ایجاد وب سایت و … اما همه این ابزارها زمانی مؤثر واقع می‌شوند که برند محصولات در آنها به بهترین نحو ممکن ارائه شود. استفاده از لوگو یکی از راه های ارائه برند محصولات به مشتریان می‎باشد.
لوگو به معنای تصویری است که بیانگر فعالیت یک شرکت یا موسسه می‌باشد.

مقدمه:

لوگو معرف یک محصول، برند، شرکت یا یک مجموعه می باشد و در کل، صورت یک برند لوگوی آن می باشد. بنابراین بسیار مهم است که کاملا زیرکانه و مدبرانه طراحی شود پس با یک لوگوی قوی می توانید نام تجاری قدرتمندی داشته باشید. تاثیر لوگو آنقدر بر روی محصول زیاد است که تقریبا می شود گفت نصف فروش محصول به لوگوی آن محصول مربوط است وقتی شما یک لوگوی زیبا و حرفه ای داشته باشید نظر مشتری خیلی به آن جلب می شود در نتیجه به آن محصول دقت بیشتری می کنند و نهایتا فروش آن محصول بالا می رود. یک لوگوی حرفه ای و مناسب باعث می شود که همیشه در اذهان عمومی باقی بماند و هیچ وقت از ذهن مردم پاک نشود مثل لوگوی اپل یا نایک که هر جایی که ما این لوگو ها را می بینیم ذهنمان سریع به سمت محصول آنها می رود. با وجود لوگوی انحصاری خودتان شما می توانید نام خود را بر سر زبان ها بندازید و خودتان را مشهور کنید.
صاحبان شرکت ها و کسب و کارها نیازمند روش هایی مثل چاپ کاتالوگ، بروشور و لوگو و… هستند تا به وسیله آن ها بتوانند با مشتریان و مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند لوگو به معنای تصویری است که بیانگر فعالیت یک شرکت است، لوگو یکی از راه های ارائه برند محصولات به مشتریان می باشد. داشتن یک لوگو حرفه ای که به خوبی طراحی شده باشد، باعث ایجاد اعتماد می شود. اگر طراحی لوگو شما به خوبی انجام شده باشد، مردم درباره نوع ارائه محصولات و خدمات اصلی شما کنجکاو می شوند؛ بنابراین لوگو ها باید به گونه ای طراحی شوند که برند شرکت را در ذهن مصرف کننده ثبت کنند.
چرا ما به یک لوگو قوی نیاز داریم؟
برخی از لوگو ها دارای نمادی قدرتمند هستند که به راحتی در حافظه می ماند. به عنوان مثال، کمان های طلایی McDonalds خیلی آشنا هستند و دیگر برای تشخیص نیازی به متن مک دونالد نیست. داشتن یک لوگو حرفه ای که به خوبی طراحی شده باشد، باعث ایجاد اعتماد می شود. اگر شما یک لوگو طراحی شده خوب داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان بالقوه با شما کار کنند. اگر لوگوی شما طراحی خوبی داشته باشد، مردم درباره نوع ارائه محصولات و خدمات اصلی شما کنجکاو می شوند.

لوگو مهم است زیرا:

۱- هویت و فلسفه برند خود را نشان می دهد.
به نظر شما چرا در یک آهنربا در سرتاسر دنیا رنگ قرمز نماد قطب منفی است؟ بله با ایجاد مالکیت. نماد شما نیز باید دقیقا همین کار را انجام دهد. شما لوگوی خود را به عنوان نماد بر روی محصولات، کارت ویزیت و وب سایت خود قرار داده اید. این آرم هویت شما را به اطلاع مشتریان می رساند. لوگو می¬تواند به مشتریان شما که در سراسر جهان هستند، نوع محصول یا خدماتی را که می فروشید، یا آنچه که شما به مصرف کنندگان می دهید را معرفی کند.
۲- مشتریان جدید را به شما معرفی می کند.
ما در یک دنیای تک رنگ زندگی نمی کنیم. مردم به سمت طراحی های جالب و رنگی کشیده شده اند. لوگویی که نمادی از محصول یا خدمات شما را نشان می دهد، اگر به گونه ای طراحی شده باشد که جالب توجه باشد کنجکاوی مشتریان بالقوه را به خود جلب می کند و آنها را با کوچک ترین نگاه وادار به خرید محصول شما می کند.
۳- در رقابت ها کسب و کار شما را قابل تشخیص می کند.
نمادهای خاصی وجود دارند که برای نشان دادن صنایع یا محصولات خاص هستند. برای مثال، پیتزا فروشی های زیادی را با این لوگو دیده اید: یک آشپز ایتالیایی، سبیل دار با کلاه سفید بلند. لوگو خوب نشان می دهد که چه کسی هستید و کمک می کند از هر کس دیگری نیز قابل تشخیص باشید. یک آرم خوب باید جرات داشته و متفاوت باشد.
۴- وفاداری برند را تسهیل می کند.
گاهی اوقات، یک کسب و کار لوگوی خود را مجددا طراحی می کند. شاید برای به روز رسانی چشم انداز خود و یا منعکس کننده برخی از تغییرات دیگر شرکت. یک بازاریاب، این تغییر را درک می کند. ولی یک مصرف کننده عادی از آن متنفر می شود. چرا که به لوگو معروف و مورد علاقه خود عادت کرده و با این تغییر، کمی احساس خیانت می کند.
حالا مصرف کننده به دنبال یک محصول جدید است و شرکت باید تلاش بیشتری انجام دهد تا دوباره اعتماد مشتریانش را جذب کند وفاداری یک برند بسیار مهم است و چیزی است که هر کسب و کاری نیاز به تقویت آن دارد. لوگویی که مدت طولانی برای مشتریان قابل تشخیص باشد، در راه ایجاد وفاداری به برند کمک زیادی انجام می دهد.
۵- قابل دسترس برای همه افراد در بسیاری از مکان ها می باشد.
قرار دادن لوگو در بازاریابی، بسته بندی، محصولات، رسانه های اجتماعی، وب سایت و غیره راه تبلیغاتی برند شما و پیغامی هماهنگ از سوی شماست. پیغامی به عنوان نماینده شما در همه جا از فروشگاه ها گرفته تا خانه های مشتریان تان.همه¬ی فعالیت ها و پیام های تبلیغاتی شما حول محور لوگو و با آن در ارتباط است.

انواع لوگوها

۱- لوگوهای تصویری: در این نوع لوگو تنها از یک تصویر برای مفهوم رسانی محصولات استفاده می‌شود. به عنوان مثال در لوگوی شرکت اپل تنها از تصویر یک سیب استفاده شده است.
۲- لوگوهای متنی: در لوگوهای متنی که اصطلاحا به لوگوتایپ مشهورند، از چند حرف با اشکال خاص استفاده می‌شود، برای مثال در لوگوی شرکت کوکا کولا یا گوگل، حروف تشکیل دهنده این شرکت به شکل زیبایی و با رنگ‌های متنوعی در کنار هم چیده شده‎اند.
۳- لوگوهای ترکیبی: این نوع لوگوها در برگیرنده تصویر و واژه که بیانگر نام تجاری شرکت است، می‌باشد. لوگوی برند نایک یکی از نمونه های لوگوهای ترکیبی به شمار می‌رود.
۴- لوگوهای شعاری: در این نوع لوگو پیام و شعار یک برند، برای بینندگان یادآوری می‌شود. مثلاً در لوگوی شرکت نوکیا با نزدیک شدن دو دست به یکدیگر، شعار «برقراری ارتباط» مشاهده می‌شود.

نقش لوگو در تبلیغات برندها

لوگوها بیانگر فعالیت شرکت‌ها و به نوعی نشانگر برند سازمانی مؤسسات می باشند. نهادهای اقتصادی با ساخت لوگوها قصد دارند تا تبلیغات برند محصولات خود را به شیوه‎ای هوشمندانه انجام دهند.
لوگوها با افول فروش محصولات یک شرکت فراموش نمی شوند و برند محصولات برای همیشه در ذهن مصرف کنندگان باقی می‌ماند. بنابراین لوگوها باید طوری طراحی شوند که برند شرکت را در ذهن مصرف کننده حکاکی کنند. به این دلیل باید چندین راهکار در طراحی لوگو به کار گرفته شود تا تاثیر تبلیغات برند افزایش یابد.
هنگامی که یک کسب و کار را تبلیغ می کنید، برای اطمینان از اینکه یک برند در بالاترین سطح پتانسیل خود به نمایش گذاشته شده است انواع مختلفی از روش ها وجود دارد. لوگوها یکی از روش های تبلیغاتی هستند که توسط بسیاری از شرکت ها نادیده گرفته می شوند، اما می توان آنها را برای به دست آوردن نتایج عالی در هر زمانی مورد استفاده قرار داد.
سازمان ها از طراحی لوگو استفاده می کنند، مانند موسسات تجاری و نهاد های تشخیص عمومی. در طول سال ها، لوگو ها بخش مهمی از بازاریابی برند و هویت نام تجاری بوده است. لوگو های تبلیغاتی از طریق نمایش بصری یک برند می توانند اصول و ارزش های اصلی برند را تقویت و ارتباط دهند که مزایای نمادین کسب و کار را می دانند. به همین دلیل، لوگو ها نقش مهمی را در خدمت نقطه اتصال بین شرکت و مشتریانش بازی می کنند.
استفاده از لوگو ها در تبلیغات اهمیت زیادی دارد و بنابراین طراحی لوگو تبلیغی امر مهمی است. نمونه هایی از لوگوها در تبلیغات می تواند توسط تمام مارک های اصلی و مشهور دیده شود. کسب و کارهایی مانند مک دونالدز، Hungry Jacks و Subway همگی با لوگو برند خود شناخته می شوند.

لوگو های تبلیغاتی برند شما یک راه عالی برای نمایش برند در یک راه قدرتمند است. اما چرا لوگو ها هنگام تبلیغ کسب و کار شما اهمیت زیادی دارند؟

چهار دلیل که چرا لوگو برای تبلیغات تجاری اهمیت دارد:

۱- ایجاد هویت سازمانی و اعتماد
از جمله لوگو برند شما و دیگر لوگو های اعتماد، می توانند به کمپین های تبلیغاتی شما برای ایجاد هویت سازمانی برند خود در چشم مشتریان بالقوه و عموم مردم کمک کند.
بسیاری از علامت های تجاری مانند مک دونالد، تشکیلات و هویت سازمانی خود را در لوگو خود از طریق تمام روش های تبلیغاتی خود نشان می دهند.
بیشتر لوگو برند شما در تلاش های تبلیغاتی شما نمایش داده می شود، بیشتر اعتماد و هویت که از سوی عموم ایجاد می شود، که به نوبه خود منجر به فروش، سود و درآمد بیشتری خواهد شد.
لوگوهای کوچک مانند “لوگو های اعتماد” که در وب سایت ها قرار می گیرند نیز مهم هستند زیرا آنها به مشتریان شما نشان می دهند که شما یک سایت معتبر و ایمن برای استفاده هستید. بدون استفاده از این نوع لوگو ها، ممکن است عموم مردم، کمی بعد از خرید از شما مراقبت کنند و این می تواند حاشیه سود شما را تحت تأثیر قرار دهد.
تبلیغات با لوگو برای افزایش قرار گرفتن برند شما در سطح ملی و بین المللی ضروری است. قرار دادن لوگو خود در تمامی رسانه های تبلیغاتی، شما را قادر می سازد تا مخاطبان برند خود را گسترده تر کنید که این امر به نوبه خود سبب می شود که سود خود را به کسب و کارتان بازگردانید زیرا شما یک برند معتبر را از طریق ابزارهای تبلیغاتی متعدد و تکراری ایجاد می کنید.
۲-ایجاد ارتباط با مشتریان خود
در سطح شخصی تر، ترکیب لوگو تجاری خود در تبلیغاتتان، به مشتریان شما کمک می¬کند تا محصولی را که می خواهید در سطح عمیق تر به فروش برسانید بهتر مرتبط سازد.
لوگوهای تبلیغاتی برای قابلیت اطمینان یکی از بهترین راه هایی هستند که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید و پاسخ مثبتی از مشتریان خود دریافت کنید.
نمایش مشغله های روزمره شما بدون لوگو نمی تواند تاثیرگذار باشد. شما باید به خاطر داشته باشید که مشتریان شما باید بتوانند با کسب و کارتان ارتباط برقرار کنند و لوگو شما فقط برای ارتباط بین کسب و کار و مشتری است.
۳- ساده تر کردن طرح تبلیغاتی
تبلیغات با استفاده از لوگوها به عنوان پایه، تمایل به برنامه ریزی آسان تر است. در حالی که شما می توانید یک بیلبورد بزرگ کتبی ایجاد کنید یا آگهی های تبلیغاتی را با عکس طراحی کنید، باید به یاد داشته باشید که همه مردم وقت برای توقف و خواندن آگهی های شما را ندارند. این جایی است که طراحی لوگو حرفه ای می تواند به شما کمک کند.
لوگو خود را در آگهی هایتان به تنهایی و یا با حداقل متن / تصاویر نمایش دهید، این کار به مخاطبان هدف شما این شانس را می دهد تا به سرعت نگاه کنند، برند را تشخیص دهند و حرکت کنند. تصویر برند شما ملکه ذهن آنها خواهد شد تا بعدا آن را به یاد بیاورند.
استفاده از لوگو ها بصورت تنها یا غالب در رسانه های تبلیغاتی خود، برنامه ریزی بسیار آسان تر است و به شما امکان می دهد که تبلیغات قدرتمند و در عین حال قابل قبول در طول سال را ایجاد کنید.
۴- آسان تر کردن طرح بازاریابی محتوا
بسته به کسب و کار شما، تبلیغات شما به نوعی متن نیاز دارد تا به مشتریان آنچه را که می فروشید، بگویید. با استفاده از لوگو شرکت به عنوان یک پایه و اساس، برای خلق آسان تر تبلیغات شما قادر خواهد بود. ترکیبی از متن و لوگو برای ایجاد شهرت و ترویج آنچه که شما باید ارائه دهید مهم است.
هنگام ایجاد طرح بازاریابی محتوا با استفاده از لوگو، حتما قبل از ارسال هر آگهی، املا و دستور زبان درست باشد. کوچک ترین اشتباه می تواند در ایجاد اعتماد اختلاف ایجاد کند.

راهکارهای طراحی لوگوهای تأثیرگذار:

۱- زیبایی در عین سادگی
یک لوگو در عین زیبایی باید طوری طراحی شود که مفهوم‎رسان و عاری از پیچیدگی باشد بطوری که بیننده با دیدن آن، پیام را دریافت نماید. اگر می خواهید یک لوگوی موثر و کارآمد داشته باشید حتما سادگی را در نظر بگیرید هرچه لوگو ساده تر باشد بیشتر در ذهن مشتری می ماند و در کل لوگویی که شلوغ باشد ذهن مشتری را شلوغ می کند و همیشه در ذهن مشتری یک محصول گیج و گنگ دارید.
۲- نشانگر ویژگی‌های خاص و یونیک
لوگوهای هر شرکت باید متفاوت با لوگوی سایر شرکت‌ها باشد. قبل از طراحی باید لوگوهای سایر شرکت های رقیب را مورد بررسی قرار داد و شباهت میان همه را بررسی کرد و سپس چیزی متمایز با آنها را طراحی کرد. تقلید از لوگوی تجاری رقیبان به معنای تبلیغات برای شرکت‌های آنها می‌باشد.
۳- نشانگر ارزش و جاذبه
شاید دیده باشید برندهای معروف از لوگوهایی استفاده می‌کنند که جذابیت خاصی برای بینندگان دارد. استفاده از تکنیک‌های گرافیکی در طراحی لوگو نقش زیادی در تبلیغات برند دارد.
۴- تغییر لوگو با گذشت زمان
لوگوها نیز با گذر زمان تغییر می‌کنند. لذا مدیران شرکت‌ها باید با توجه به تغییرات محیطی و پیشرفت‌های سازمان، اقدام به طراحی لوگوی جدید کنند. البته باید توجه داشت در صورتی که برند یک شرکت جای خود را در میان مصرف کنندگان باز کرده این امر ممکن است ریسک باشد و به کاهش مشتریان منجر شود. لذا اگر هم قرار است در طراحی لوگوی شرکت تغییراتی به وجود آید، باید به صورت جزئی و تدریجی باشد.
۵- بهره گیری از رنگ‌های زیبا و متنوع
با توجه به اینکه رنگ در طراحی لوگو نقش مهمی را ایفا می‌کند، لذا توجه به انتخاب رنگ‏های زیبا اهمیت دارد. رنگ باعث جذب نظر بینندگان و در نتیجه تبلیغات مؤثرتر برای برند محصولات می‌شود. انتخاب رنگ باید با توجه به سن، جنس و شاخص‌های فرهنگی مصرف‎کنندگان صورت بگیرد. برای مثال اگر شرکت شما مربوط به محصولات آرایشی می‌باشد، بهتر است از رنگ آبی استفاده کنید. آبی نماد آرامش است. همچنین اگر محصولات شما مرتبط با کودکان می‌باشد، رنگ‌های شاد مثل صورتی، جذابیت بیشتری را به لوگو می‌بخشد.
۶- استفاده از تصاویر متناسب با فعالیت و یا نام شرکت
تصاویری که برای طراحی روی لوگو استفاده می‌شوند، باید متناسب با فعالیت و یا نام شرکت باشد. استفاده از اشکال هندسی در طراحی لوگو به معنای القای مفاهیم خاصی برای مصرف کنندگان می‌باشد. برای مثال دایره بیانگر برقراری ارتباط، تکامل، امنیت می‌باشد.
۷- واضح و بدون حاشیه بودن لوگو
هر لوگویی در نگاه اول باید واضح و قابل درک باشد وقتی لوگوی شما واضح باشد خیلی سریعتر محصول شما به ذهن مشتری جا می افتد و هیچ وقت هم از ذهنش بیرون نمی رود.
۸- مرتبط بودن لوگو با محصول
لوگویی که ما برای محصول انتخاب می کنیم باید حتما با محصول ما مرتبط باشد اگر طرح یا لوگویی که ما برای محصول ساخته ایم خیلی زیبا و شیک باشد اما هیچ ربطی به محصول نداشته باشد آن لوگو اصلا کارایی ندارد پس این نکته را در طراحی لوگو ی خود حتما رعایت کنید.
۹- اندازه مناسب لوگو
اندازه لوگو خیلی مهم است بضی وقت ها اندازه لوگو به نوع محصول بستگی دارد و باید متناسب به نوع محصولی که می فروشیم باشد در کل متناسب بودن لوگوی محصول آن را حرفه ای به نظر می رساند.
۱۰- تغییر نکردن لوگو
لوگوها نباید از نظر شکل، رنگ، اندازه، نور و… در حال تغییر باشند آنها باید همیشه یک مدل باشند تا ذهن مشتری به همان یک مدل عادت کند اگر لوگوی یک محصول همیشه در حال تغییر کردن باشد هیچ وقت در ذهن مشتری نمی ماند.
۱۱- تک بودن لوگو
سعی کنید حدالامکان برای کار خود یک لوگوی خاص و تک طراحی کنید. یک طرحی که تا حالا به ذهن هیچ کس نیامده باشد وقتی لوگوی شما یک لوگوی خاص و منحصر به فرد باشد بعد می توانید با بقیه لوگوها رقابت کنید و بین آنها بدرخشید.

۱۲-مقایسه لوگو دیگر رقبا با لوگوی خود
بهتر است همیشه لوگو رقیب خود را در همان صنعت بررسی کنید تا بتوانید آنچه را که آنها انجام می دهند و چگونه طراحی می کنند را ارزیابی کنید. انجام این کار، به شما این درک را می دهد که در هنگام طراحی لوگو خود چه چیزی می توانید انجام دهید و چه چیزی را نباید انجام دهید. اکثر لوگو¬های نمادین، ساده و با طراحی بسیار کم هستند، پیچیدگی کمتر، به یاد ماندنی شدن بیشتر تبدیل خواهد شد.
دقت کنید که در مقایسه با رقبای خود، چه چیزی باعث به یاد ماندنی شدن آنها شده است، رنگ هایی که آنها استفاده می کنند و اینکه آیا از اشکال یا طرح های مشابه استفاده می کنند، بررسی کنید.
۱۳- ساده اما قدرتمند بودن لوگو
برای جلب توجه مخاطبان خود، شما به ایجاد یک لوگو ساده اما قدرتمند و جذاب که فورا توجه مخاطبان خود را به خود هدایت کند، نیاز دارید.
به عنوان مثال،Puma دارای یک جگوار و نام آن است. این لوگو بسیار جذاب، متقاعد کننده و هیجان انگیز است.

امروزه Puma نام تجاری قابل اعتمادی است و لوگوی آنها به خوبی در سراسر جهان شناخته شده است. بنابراین همیشه برای ایجاد تاثیر چشم گیر و فوری، لوگو را ساده اما قدرتمند نگه دارید.
هنگام طراحی لوگو شرکت، بسیار شگفت آور است که چه مقدار تفکر لازم است تا مطمئن شوید که برای چندین دهه به یاد ماندنی و تاثیرگذار است. لوگوها دارای مزایای حسی هستند به این معنی که آنها می توانند پاسخ های عاطفی که مصرف کنندگان را به لذت، سرگرمی و تجدید نظر که معمولا در نظر نمی گیرند، ارائه دهند.
یکی از معدود نمونه های تبلیغاتی، شرکت بیمه Aflac Inc. است. در حالی که لوگو به نظر می رسد حرفه ای است، با استفاده از اردک، مشتری مداری را به همراه می آورد.
این نتیجه پاسخ عاطفی است که مخاطبان می توانند از طریق یک ظاهر سرگرم کننده و زیبایی شناختی لذت ببرند.

تاثیر طراحی لوگو بر فروش

۱- نمایش هویت شرکت یا سازمان شما
شما لوگوی خود را به عنوان نماد بر روی محصولات خود قرار داده اید. این آرم هویت شما را به اطلاع مردم می رساند. لوگو می تواند به مشتریان شما که در سراسر جهان هستند، نوع محصول یا خدماتی را که می فروشید، یا آنچه که شما به مصرف کنندگان می دهید را معرفی کند. تاثیر طراحی لوگو بر فروش زمانی مشخص می گردد که شما به خوبی در ذهن مشتریان نقش بسته باشید.
۲- معرفی مشتریان به شما
یک لوگوی موثر و به یاد ماندنی می تواند مشتریان را به معامله با شما تشویق کند؛ و یا در زمان مناسب موجب زنده شدن یاد شما در خاطر مشتری شود. مطمئن باشید تاثیر طراحی لوگو بر کسب و کار شما بهترین چهره¬ی خود را به نمایش می گذارد. پس این نکته را در نظر داشته باشید که در انتخاب طراح لوگو بسیار دقت داشته باشید.
۳- قابل تشخیص کردن رقابت ها برای کسب و کار شما
داشتن یک لوگو به شما کمک می کند تا برای کسب کارخود هویت داشته باشید و از دیگر رقبای خود متمایز شوید. نمادهای خاصی وجود دارند که برای نشان دادن صنایع یا محصولات خاص هستند. یک آرم خوب باید جرات داشته باشد و متفاوت باشد.
۴- وفاداری برند
وفاداری یک برند بسیار مهم است و چیزی است که هر کسب و کاری نیاز به تقویت آن دارد. لوگویی که مدت طولانی برای مشتریان قابل تشخیص باشد، در راه ایجاد وفاداری به برند کمک زیادی انجام می دهد. اجازه ندهید که رقبایتان مشتریان شما را از چنگ تان در آورند. اگر برند شما قابل اطمینان باشد، کمتر احتمال دارد که مشتریان به دنبال کسب و کاری دیگری باشند که یک تصویر جذاب دارد.
۵- ایجاد اعتماد
یک لوگوی حرفه ای به مشتریان نشان می دهد که کارتان را خوب انجام می دهید؛ اما یک لوگوی درهم و برهم خسته کننده یا ضعیف، کمبود توانایی و دانش را نشان می دهد و باعث از بین رفتن اعتبار و کم شدن اعتماد مشتریان به محصولات و خدمات می گردد و این تاثیر طراحی لوگو بر کسب و کار است.
طراحی لوگو به رشد کسب و کار و جذب مشتریان جدید شما کمک بسیاری خواهد کرد. مشتری‌های شما در روز صدها لوگو مختلف را خواهند دید و یک لوگو خوب با ارسال پیام صحیح و انتقال حس اعتماد باعث می‌شود تا مشتری را ترغیب به خرید محصول یا خدمات شما کنند و اینجا تاثیر طراحی لوگو بر فروش نشان خواهد داد.

نتیجه گیری:

اعتماد به کالا یکی از دلایل فروش بالا در بسیاری از شرکت هاست. برندهای معروف دنیا دیگر نیازی به تبلیغ ندارند و مردم با دیدن آن برند بدون چون و چرا آن کالا را خریداری می‌کنند. در کنار شناخت برند، آگاهی از تصور ذهنی مشتریان نیز بسیار حائز اهمیت است. تصویر ذهنی که مشتریان از یک کالا دارند باعث می‌شود با دیدن کالا و تصویر آن یک سری از مفاهیم به صورت هم زمان در ذهنشان تداعی شود و در نهایت به انتخاب آن برند به عنوان کالای مورد تایید برای خرید کمک می‌کند. با شنیدن نام برندهای مختلف مردم نظرات مختلفی را همچون خلاقیت، هیجان‌انگیز و یا متفاوت را نسبت به لوگو هر کدام از برندهای مورد علاقه خود عنوان می‌کنند. اینجاست که به اهمیت یک طراح لوگو موفق در انتخاب افراد برای خرید آن کالا پی می‌بریم.
استفاده از لوگو در استراتژی تبلیغاتی شما یک راه عالی برای ایجاد شهرت کلی و اعتماد به مشتریان و مخاطبان بالقوه است. این که آیا از لوگو برند خود یا لوگو های اعتماد در وب سایت خود استفاده می کنید، مهم است که تمام لوگوها به پتانسیل کامل خود برای استفاده از نام تجاری و ارتباط آن با مخاطبان خود در مقیاس بزرگتر مورد استفاده قرار گیرد.
با استفاده از لوگوی خود در تبلیغات، شما توانایی رشد هرچه بیشتر کسب و کار خود را در هر سال دارید. به یاد داشته باشید لوگو شما احتمالا مهم ترین روش تبلیغاتی است که می توانید در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید، از آن با افتخار و عاقلانه برای افزایش کلی تبدیل، درآمد و حاشیه سود خود استفاده کنید.
هنگام طراحی لوگو شرکت خود، مهم است که مطمئن شوید که طراحی به درستی انجام شده است؛ ترجیحا توسط یک شرکت طراحی لوگو حرفه ای برای اطمینان از اینکه شما مزیت کامل نام تجاری خود را به دست بیاورید.
با پیروی از این نکات می توانید یک لوگو عالی ایجاد کنید که برای سال های آینده به یاد ماندنی خواهد بود.

پیشنهادات:

هنگام طراحی لوگوی شرکت باید در نظر بگیرید که چگونه مخاطبان شما آن را مشاهده خواهند کرد و دیدگاه آنها در مورد آن چیست.
باعث ایجاد چه احساساتی خواهد شد؟
آیا مخاطبان شما قابل مقایسه هستند؟
آیا حرفه ای بودن و اقتدار را نشان می دهد؟
مخاطبان شما کسانی هستند که لوگو شما را با برند و محصولات شما مرتبط می کنند، پس مطمئن شوید که در هنگام طراحی، آن را در ذهن داشته باشید.
داشتن یک لوگو خوب برای یک محصول و کسب و کار اولین گام در حرفه ای شدن و قدم برداشتن در مسیر درست و اصولی بازاریابی است. طراحی کردن یک لوگو، کار بسیار دشواری است و هر کسی نمی تواند به خوبی از پس آن بر آید این کار را باید به دست افراد متخصص و کارآمد سپرد. امیدواریم این مطلب برای شما آموزنده و مفید بوده باشد منتظر نظرها و پیشنهادهای شما عزیزان هستیم. شما می توانید برای مطالعه مطالب مرتبط با فروش و بازاریابی به بخش وبلاگ سایت مجتمع تجاری ایران زمین خوی http://iranzaminmall.com/blogz/ مراجعه فرمائید.

منابع:

en.99designs.de
https://fixon.ir/graphics/importance-of-the-logo-in-business
https://armcade.com/view/articleid/493
https://mouneskhah.com
https://jopenza.ir
https://www.doorkar.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما